Reusite BMM Consulting
Reusite Diferenta sta in detalii
 

Diferenta sta in detalii

Reusite BMM Consulting

Situatie

Companie de distributie solicita un audit de performanta. Desi vanzarile merg multumitor  si profitabilitatea este in limitele prognozate, managerul general vizeaza o imbunatatire a rezultatelor si implicit a proceselor si sistemelor, fara a lasa la o parte performanta individuala. Fiind o firma cu crestere organica si nu neaparat rapida, modul de lucru s-a conturat treptat si multe elemente se faceau intr-un anume fel pentru ca asa erau facute dintotdeauna. Lipsa unor solutii software face ca procesul de ofertare sa mearga incet si adesea sa lase cereri de oferta cu raspuns intarziat sau, mai rau, fara raspuns.

Abordare

O echipa multifunctionala a audiat procesele si sistemele companiei pe o perioada de 3 zile. A fost urmarit modul de lucru individual, s-au urmarit procesele, fluxul de documente si fluxul de informatii. Au fost identificate gatuirile in procese (bottleneck), etapele care nu adaugau valoare dar consumau resurse, decalajele de performanta si calitate si in final s-a redactat un raport de audit cu peste 120 de masuri concrete propuse la nivelul oamenilor, a proceselor, a sistemelor de planificare si control dar si la nivelul mediului de lucru si al instrumentelor software.

Rezultate:

In urmatoarele 6 luni au fost implementate aproape 85% din masurile propuse in urma auditului, inclusiv mplementarea unui CRM care a permis o reducere cu 65% a timpului de ofertare, reorganizarea showroomului si refacerea fluxului informational pornind de la cerintele sistemului de management al performantei. Pe plan financiar, rezultatele s-au tradus in cresteri ale vanzarilor cu 5% si scaderea costului cu resursele umane cu 11%.